Jouw pijnklacht

Enkel

Enkelpijn wordt vaak veroorzaakt door een val of sportblessure. Een enkelblessure leidt meestal tot een zwelling, oftewel een dikke enkel (die soms ook blauw kleurt). En een enkelblessure ontstaat meestal na een verzwikking. De enkelbanden kunnen bij een verzwikking verrekken, inscheuren of afscheuren. Dit gebeurt meestal aan de buitenkant van de enkel. Maar ook andere aandoeningen kunnen verantwoordelijk zijn voor pijn, zoals overbelasting of een ontsteking. Bij veel enkelblessures is het belangrijk het gewricht rust te geven. Om enkelklachten in de toekomst te helpen voorkomen kun je de kracht, stabiliteit en mobiliteit van het gewricht trainen. De specialisten van LIJV helpen je daar graag bij.

Aandoeningen enkel

Voorbeelden van aandoeningen aan de enkel waarbij ons gespecialiseerde team je kan helpen:

  • Achillespees tendinopathie
  • Achillespeesruptuur
  • Anterieur enkel impingement
  • Binnenste enkelband letsel
  • Buitenste enkelband letsel
  • Corpus liberum
  • Enkelfractuur
  • Enkelinstabiliteit
  • Fasciitis plantaris
  • Fibromyalgie
  • Haglundse exostose
  • Klapvoet
  • Kneuzing
  • Lymfoedeem
  • Osteochondritis dissecans
  • Posterieur enkel impingement
  • Reuma (reumatoïde artritis)
  • Sinus tarsi syndroom
  • Tarsaal tunnel syndroom
  • Tarsale coalitie
Bundelen van krachten

Wij werken nauw samen met huisartsen, chirurgen, orthopeden, revalidatieartsen en andere specialisten in de regio. Door het bundelen van onze krachten kunnen we je nóg beter helpen. We hebben ‘korte lijnen’ en snel contact wanneer dat in het belang van jouw gezondheid is.

Zonder verwijsbrief

Je kunt bij ons terecht zonder verwijsbrief. Of na verwijzing van je huisarts of specialist.

Tips van
  • Train je evenwicht. Door evenwichtsoefeningen laat je weten waar je voet landt. Dit vermindert de kans op blessures. Wanneer je op een oneffen oppervlak terechtkomt, kun je jezelf in evenwicht houden.
  • Tape! Wanneer je regelmatig je enkels verzwikt kan er enkelinstabiliteit ontstaan. Medical taping kan dan de juiste ondersteuning bieden.
  • Doe een warming-up. Met het doen van een warming-up van lichte oefeningen die gericht zijn op je enkels kun je de kans op blessures en pijn aanzienlijk verkleinen.
Wat te doen bij pijnklachten?

Heb je pijnklachten aan je knie, dan adviseren we altijd om te bellen met LIJV, een e-mail te sturen of om online een afspraak te maken.

Ga je toch graag eerst zelf op zoek naar informatie? Doe dan de zelfcheck bij onze partner hierhebikpijn.nl. Je krijgt dan een voorlopige indicatie met betrekking tot jouw fysiotherapeutische klacht. Hierhebikpijn.nl is echter geen vervanging voor een bezoek aan de huisarts en/of fysiotherapeut. Neem altijd eerst contact op met LIJV voordat je conclusies trekt uit de voorlopige indicatie.

Digitaal consult

Er kunnen omstandigheden zijn dat een afspraak bij een van onze praktijken lastig voor je is. Of zelfs niet mogelijk is, zoals tijdens de corona-piek. Dan kan digitale fysiotherapie van LIJV een uitkomst bieden. Via de Fysio online kun je een digitale afspraak met ons maken. Soms kan een klacht zelfs digitaal behandeld worden met een persoonlijk programma in een beveiligde omgeving.

Bij LIJV helpen we je álles uit je lijf te halen. En wij zijn er voor jou als je even niet kunt doen wat je wel graag wilt. Dat doen we door je met kennis van jouw lichaam te behandelen, trainen en coachen. Zo kom je weer lekker in je vel of blijf je lekker in je vel zitten.